Nuoret

Ehkäpä kaikkien aikojen kovin tapahtuma SAK:n jäsenille! Mukana SAK:n puheenjohtaja Jarkko Eloranta, paikallinen metallimusiikin jätti Fool Overload, mielettömän hauska koomikko Tommi Tuominen sekä illan kruununa Teflon Brothers! Ilmoittautuminen tapahtumaan löytyy osoitteesta: https://www.lyyti.fi/reg/jarkale20 Järkäle 2020 musatapahtuma on ilmainen Lahden Sähköalantyöntekijät ry:n jäsenille. Tapahtumaan on mahdollista ottaa mukaan myös johonkin toiseen SAK:n jäsenliittoon (esim. Rakennusliitto tai JHL) kuuluva avec. Avecille lipun hinta on 10 €, ja maksu tapahtuu hänen oman ammattiosastonsa kautta. Lisätietoja tapahtumasta on tulossa myöhemmin.

Lahden Osasto 059 pyrkii aktiivisesti järjestämään jäsenilleen nuoriso toimintaa. Tulevista tapahtumista ilmoitetaan täällä ja tapahtumat sivulla. Seuraa ilmoittelua ja TÄRKEINTÄ ilmottaudu ja tule mukaan!

Oppilasjäseneksi liittyminen
Liity tästä

Sähköliiton sääntöihin tehtyjen muutosten ansiosta oppilasjäsenen ei enää tarvitse täyttää uutta jäsenhakemusta, kun hän aloittaa opiskeluaikanaan työn.

Oppilasjäsenyys jatkuu sopimusalajäsenyytenä, kun sähköisten alojen opiskelija aloittaa työn – esimerkiksi kesätyön millä tahansa alalla – ja ilmoittaa jäsenrekisteriin työpaikan ja työsuhteen alkamisajan sekä aloittaa jäsenmaksun maksamisen.

Aikaisemmin oppilasjäsenen on pitänyt työn aloitettuaan hakea vielä sopimusalajäsenyyttä erikseen.

Kun jäsenrekisteri vaihtaa jäsenen ilmoituksen perusteella oppilasjäsenyyden sopimusalajäsenyydeksi, jäsenelle syntyy myös jäsenmaksuvelvoite.

Sopimusalajäsenyys alkaa ensimmäisestä jäsenmaksun maksamisesta. Samalla alkaa myös työttömyyskassan jäsenyys.

Helpoin tapa jäsenmaksun maksamiseen on täyttää jäsenmaksun perintäsopimus ja toimittaa se palkanlaskentaan, jotta työnantaja perii jäsenmaksun suoraan palkasta.

Jäsenmaksun voi myös suorittaa itse pyytämällä jäsenrekisteristä jäsenmaksuviitteet tai maksamalla jäsenmaksun Sähköliiton verkkopalvelun kautta.

Jos oppilasjäsen ei kahden vuoden sisällä opintojensa päättymisestä siirry työskentelemään sähköisille aloille, hänen oppilasjäsenyytensä katkeaa.